9/27/11

IM FREE

Idag har jag avslutat ett kapitel och nästan en hel bok, det är bara en liten detalj som återstår. Eller den är ganska stor egentligen. Det känns hursomhelst fruktansvärt skönt att det snart är över. Det har varit en jobbig period och det är av lättnad jag skriver detta. Skönt att saker löser sig och att det kommer positiva saker ur det negativa. Jag har vuxit och lärt mig att respektera mig själv, lärt mig att säga ifrån. Lojal ska man vara, tillmötesgående och det finns situationer där man bör hålla tyst, men det finns även situationer där man bör säga ifrån, och det har jag gjort. Skit får man ta, men inte vilken skit som helst. Jag har även lärt mig att skilja på vänner och vänner. Jag är glad över de jag har och jag sollar med glädje bort de jag inte behöver. Det här känns så skönt, men nu är det som sagt bara en stor och viktig detalj som ska tas itu med, och när det är gjort, då kan jag nog äntligen få sova utan mardrömmar om nätterna <3


No comments:

Post a Comment